یزدفردا "روزنوشت محمد علی ابطحی :در خبرها خواندم که آقای خاتمی در این هفته با رهبر انقلاب دیدار دارد. ظاهراً خبر درستی است ولی به دلیل اشتباه اعلام کردن روز دیدار، حتماً منابع آن نزدیکان آقای خاتمی نبوده­اند. خود آقای خاتمی هم از اعلام این خبر ناراحت بود.

گرچه آقای خاتمی و رهبری دیدارهای نسبتاً منظمی دارند، اما طبعاً گمانه­زنی همه در شرایط فعلی بر این است که این دیدار انتخاباتی خواهد بود. با شناختی که از آقای خاتمی دارم، حتماً آمدن یا نیامدن خود را بلافاصله پس از دیدارش اعلام نمی­کند تا نشانه­ی موافقت یا مخالفت رهبری و یا هزینه کردن ایشان تلقی شود.

 چنان چه امروز اعلام کرده است که یا خودش و یا مهندس موسوی کاندیدا خواهد شد. اینجا خبرش را بخوانید. اما در هر حال این دیدار گام مهم و کار مثبت قابل توجهی است.

جایگاه رهبری در کشور هم از نظر قانون اساسی و هم در واقع خارجی بسیار پراهمیت است. مشاوره و گفت­وگو با رهبری قبل از انتخابات ریاست جمهوری برای هر کس که کاندیدا است، یک ضرورت است که سود آن متوجه جامعه خواهد بود.

 رییس جمهوری که رهبری با وی "مخالف" رسمی باشد حتماً در هیچ­یک از شعارهای داخلی و خارجی­اش موفقیت چندانی به دست نخواهد آورد و در آن صورت هرکس که باشد به خاطر منافع مردم هم که شده نباید کاندیدا شود.

 سنت رهبری البته همیشه بر این بوده است که نسبت به افراد و کاندیدا شدنشان نه مخالفت می­کنند و نه موافقت. در همین دوره هم بعضی­ها که علاقه­مند به کاندیداتوری بوده­اند و خدمت ایشان رسیده­اند، با همین دیدگاه ایشان روبه­رو شده­اند که نه موافقت کرده­اند و نه مخالفت.

 در هر حال اگر کسی بخواهد به مردم خدمت کند نمی­تواند رهبری و جایگاه تأثیرگذار ایشان را نادیده بگیرد.

 در شرایط فعلی که کشور در وضعیت سخت و دشوار کم­نظیر اقتصادی و بین­المللی قرار دارد و تنها امکان تلاش برای نجات کشور، در همراهی دستگاه­های مختلف و به خصوص رهبری کشور قرار دارد، این گفت­وگوها و مشاوره­ها، قبل از اعلام کاندیداتوری گام مثبت و ضرورت انکارناپذیر است.



یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا